08:06 | شنبه 22 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید مسکن

کاهش محسوس معاملات نوسازها در بازار مسکن
نماد برتر- حجم معاملات واحدهای با سن کمتر از پنج سال در بازار مسکن شهر تهران به کمترین میزان خود از سال ۱۳۹۳ تا کنون رسیده که از یک طرف کاهش تولید مسکن طی سالهای اخیر و از سوی دیگر افت توان طرف تقاضا را نشان می دهد. طی یک سال گذشته تقاضا برای خرید واحدهای با سن کمتر از پنج سال حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
وام مسکن در قدرت خرید تاثیری ندارد
نماد برتر- مدیر عامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران گفت : سیاست های توسعه ای در بخش مسکن ناکارآمد است و بحث کاهش قیمت مسکن مطرح نیست.
حداقل قیمت مسکن در تهران : ۵۰ متر ۲۰ ساله = ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد
نماد برتر- ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در مناطق جنوبی تهران با عمربیش از ۲۰ سال و کمتر از ۵۰ متر و فاقد پارکینگ، انباری و آسانسور، حدود ۵۰۰ میلیون و در مناطق ۴ و ۵ حدود ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان است.
شروع ساخت ۱۲۰ هزار مسکن ملی در شهرهای جدید
نماد برتر- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا کنون ۱۲۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن به مراحل مختلف از اجرا تا افتتاح رسیده است گفت: توسعه خطوط ریلی به عنوان مهمترین سیاست ما در سالهای اخیر به جذابیت سکونت در شهرهای جدید انجامیده است.
بورس مسکن چیست و چگونه به خانه‌ دار شدن مردم کمک می ‌کند؟
نماد برتر- بورس مسکن و اینکه چگونه می ­تواند قیمت را متعادل و مردم را به خانه­‌دار شدن نزدیک کرده یا حتی سازندگان را در ساخت ­و ­ساز کمک کند، مورد ارزیابی قرار گرفت.
بلایی که کرونا سر میلیاردرها آورد
نماد برتر- ۰.۳ درصد جمعیت میلیاردرهای جهان به دلیل کرونا دیگر میلیاردر نیستند.
حمایت وزیر راه از عرضه املاک در بورس کالا / پذیره نویسی اوراق سلف
نماد برتر- وزیر راه با اعلام حمایت از عرضه املاک در بورس کالا و نتایج مثبت این رویداد از پذیره نویسی اوراق سلف موازی استاندارد در آینده ایی نزدیک خبر داد.
پیش بینی بازار مسکن با تکیه بر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز
نماد برتر- یک کارشناس با اشاره به ناکارآمدی طرح های وزارت راه ، اوضاع بازار مسکن در نیمه دوم سال را با تکیه بر متغیرهایی چون تاثیر انتخابات آمریکا و احتمال افت ارز پیش بینی کرد.
پیش بینی بازار مسکن در نیمه دوم امسال
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار مسکن ماهیت کندی دارد گفت: در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند.
اوراق مسکن چند؟
نماد برتر- قیمت اوراق مسکن نسبت به حدود یک ماه گذشته افزایش یافته است، به طوریکه در ۷ شهریورماه زوجهای تهرانی برای تهیه این اوراق باید ۳۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و مجردهای تهرانی نیز باید ۲۱ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می کردند که این رقم درحال حاضر برای زوجها به ۳۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان و برای مجردها به ۲۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسیده است.
بورس مسکن دچار اما و اگر شده است؟
نماد برتر- با وجود آن که ۲۹ مرداد ماه امسال اولین معامله ملک در بورس کالا انجام گرفت برخی نمایندگان مجلس با این فرضیه که عرضه زمین و مسکن در بورس کالا منجر به افزایش قیمت می شود با آن مخالف هستند.
عطش خرید مسکن کمتر شده است
نماد برتر- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه تا پایان سال جهش قیمت ملک نخواهیم داشت، گفت: ثبات بازار ارز در هفته های اخیر به کاهش معاملات مسکن منجر شده است.
منافع مشاورین املاک در تورم بازار مسکن نیست/مجلس قانون نظام صنفی را اصلاح کند
نماد برتر- نائب رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک با بیان اینکه منافع مشاور املاک ها در تورم بازار مسکن نیست، گفت: مجلس باید به قانون نظام صنفی ورود و آن را اصلاح کند تا هر فردی نتواند پروانه کسب در این حوزه را اخذ کند، مجوز فعالیت باید به افراد دارای تجربه و صلاحیت داده شود اما متاسفانه در حال حاضر هر فرد با سوادی می تواند مجوز فعالیت در این صنف را کسب کند.
توصیه سه باره وزیر برای نخریدن مسکن
نماد برتر- در شرایطی که معمولاً در اولین روزهای هر ماه آمار ماه قبل بازار مسکن شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه می شود، با گذشت هفت روز از شهریور ماه هنوز آمار مرداد اعلام نشده است. ظاهراً استدلال مسئولان دولتی این است که ارائه اطلاعات قیمت از تهران بر شهرستانها تاثیر می گذارد.
توصیه سه باره وزیر برای نخریدن مسکن
نماد برتر- در شرایطی که معمولاً در اولین روزهای هر ماه آمار ماه قبل بازار مسکن شهر تهران از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی ارائه می شود، با گذشت هفت روز از شهریور ماه هنوز آمار مرداد اعلام نشده است. ظاهراً استدلال مسئولان دولتی این است که ارائه اطلاعات قیمت از تهران بر شهرستانها تاثیر می گذارد.